Przewozy pasażerów transportem kolejowym Liczba wszystkich pasażerów przewiezionych na sieci kolei normalnotorowych i wąskotorowych pociągami osobowymi, pośpiesznymi i ekspresowymi (łącznie z pasażerami przewiezionymi w wagonach sypialnych i w wagonach z miejscami do leżenia) z biletami płatnymi oraz pasażerów korzystających z bezpłatnych przejazdów na podstawie odpowiednich przepisów w ramach komunikacji wewnętrznej i międzynarodowej. Przewozy pasażerów transportem samochodowym Przewozy pasażerów taborem autobusowym to suma pasażerów przewiezionych w komunikacji krajowej i międzynarodowej autobusami w ramach komunikacji regularnej (tj. na podstawie rozkładu jazdy), regularnej specjalnej (np. przewozy pracownicze, szkolne) oraz w przewozach pozostałych (np. wycieczkowe). Dane o przewozach pasażerów transportem samochodowym nie obejmują przewozów osób taborem autobusowym przedsiębiorstw komunikacji miejskiej oraz taborem autobusowym będącym w transporcie samochodowym gospodarczym. Dane nie obejmują przewozów dokonywanych przez podmioty o liczbie pracujących do 9 osób. Przewozy pasażerów transportem lotniczym Dane o przewozach pasażerów transportem lotniczym obejmują pasażerów przewiezionych w lotach rozkładowych, dodatkowych i wynajętych (czarterowych) samolotami polskich przewoźników transportu lotniczego rozkładowego (transport pasażerów na stałych trasach i według stałych rozkładów lotów) oraz innych polskich przewoźników świadczących zarobkowo tego rodzaju usługi w komunikacji międzynarodowej i w komunikacji krajowej. Przewozy ładunków morską flotą transportową Przewozy ładunków wykonane w rejsach zakończonych statkami własnymi i statkami dzierżawionymi pływającymi pod banderą polską i obcą. Obejmują przewozy ładunków wykonane we wszystkich relacjach, tj. przywożonych do portów polskich z portów obcych, wywożonych z portów polskich do portów obcych, przewożonych pomiędzy portami obcymi, przewożonych pomiędzy portami polskimi.Nie ujmuje się przewozów ładunków wykonanych statkami przekazanymi w czarter obcemu (zagranicznemu) armatorowi. Przewozy taborem żeglugi śródlądowej Dane o przewozach taborem żeglugi śródlądowej odnoszą się do taboru będącego w eksploatacji polskich przedsiębiorstw żeglugi śródlądowej (łącznie z jednostkami pływającymi będącymi w dyspozycji przedsiębiorstw zagranicznych w okresie przerwy nawigacyjnej na polskich drogach wodnych) oraz od 2001 r. również podmiotów, których podstawowa działalność jest inna niż świadczenie tych usług. Dane o przewozach ładunków żeglugą śródlądową nie obejmują ładunków przewożonych w przesyłkach drobnych na statkach pasażerskich. Przewozy pasażerów taborem żeglugii śródlądowej obejmują również transport przybrzeżny. Przewozy ładunków transportem lotniczym Dane o przewozach ładunków transportem lotniczym obejmują ładunki przewiezione w lotach rozkładowych, dodatkowych i wynajętych (czarterowych) samolotami polskich przewoźników transportu lotniczego rozkładowego (ładunków na stałych trasach i według stałych rozkładów lotów) oraz innych polskich przewoźników świadczących zarobkowo tego rodzaju usługi w komunikacji międzynarodowej i w komunikacji krajowej. Przewozy ładunków transportem kolejowym Dane te obejmują sumę masy brutto wszystkich przesyłek handlowych i służbowych (tj. łącznie z wagą opakowań, a w przypadku przewozów w kontenerach również łącznie z wagą kontenerów) przewiezionych w wagonach towarowych w komunikacji wewnętrznej (krajowej) i międzynarodowej wszystkimi rodzajami pociągów. Dane nie obejmują przewozów manewrowych. Przewozy ładunków transportem samochodowym Dane o przewozach ładunków transportem samochodowym dotyczą całego transportu samochodowego, tj. zarobkowego i gospodarczego w sektorze publicznym i prywatnym. Przez transport samochodowy zarobkowy rozumie się świadczenie usług przewozowych za opłatą, a przez transport samochodowy gospodarczy - wykonywanie przewozów ładunków na własne potrzeby, tj. bez opłaty (wliczanych w koszt przedsiębiorstwa). Dane częściowo szacunkowe. Przewozy ładunków transportem rurociągowym Obejmują ropę naftową i produkty naftowe przetłoczone rurociągami magistralnymi na potrzeby wewnętrzne kraju (w tym z importu) i tranzytem przez terytorium kraju. Ilość ropy naftowej (produktów naftowych) ustala się jako sumę masy netto poszczególnych partii ropy (produktów) przyjętych do zbiorników odbiorcy za protokółami zdawczo-odbiorczymi. |