Dane pochodzą z badania konsumenckiego prowadzonego corocznie na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Celem badania jest poznanie opinii klientów indywidualnych na temat rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce. Usługi objęte badaniem to: • telefonia: stacjonarna, VoIP, komórkowa, w tym usługi Premium Rate; • internet: dial-up, stacjonarny, mobilny; • usługi wiązane (pakiety); • elementy usługi powszechnej - Ogólnopolskie Biuro Numerów, Ogólnopolski Spis Abonentów, Publiczne Aparaty Samoinkasujące, faks. Dodatkowo zbierane są ogólne opinie konsumentów o rynku telekomunikacyjnym w Polsce i zmianach na nim następujących. Badania przeprowadzane są przy wykorzystaniu metody CAPI (Computer Assisted Personal Interview), tj. bezpośrednich wywiadów z respondentem przy użyciu urządzeń mobilnych (np. laptop), na których zapisywane sa odpowiedzi. W badaniu zastosowano próbę losową, warstwowaną według województwa i objęto nią osoby w wieku 15 lat i więcej. Dane wynikowe z badania zostały zważone według struktury Polaków w wieku 15 lat i więcej. Przy tworzeniu wagi uwzględniono płeć, wiek, wykształcenie oraz wielkość miejscowości zamieszkania. |