Zgodnie z par. 53 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dn. 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2015 r. poz. 1422), każdy budynek, odpowiednio do potrzeb wynikających z jego przeznaczenia, powinien być wyposażony w wewnętrzną instalację elektryczną. Jednocześnie z zapisów zawartych w rozporządzeniu wynika, iż w budynkach użyteczności publicznej wymagane jest wydzielenie urządzeń sanitarnych dla mężczyzn i kobiet (par. 85 ust. 1) oraz zapewnienie przyrządów do mycia rąk (par. 84 ust. 2). Z kolei Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69, z późn. zm.) reguluje dostęp do wody pitnej. W razie braku sieci wodociągowej, w szkole i placówce zapewnia się inne źródło wody spełniającej wymagania dla wody zdatnej do picia. Biorąc pod uwagę powyższe regulacje należy założyć, że 100% szkół w Polsce ma dostęp do energii elektrycznej i wody pitnej, a także wydzielone urządzenia sanitarne dla mężczyzn i kobiet oraz przyrządy do mycia rąk. W przeciwnym wypadku nie mogłyby zostać dopuszczone do użytku. Dane dotyczące odsetka szkół posiadających pracownie komputerowe oraz szkół z dostępem do Internetu pochodzą z Systemu Informacji Oświatowej Ministerstwa Edukacji Narodowej. |